keterlanjuran kata dan kesalahfahaman antara kita.

By Red Pomelo - 1/01/2012 06:55:00 PM

ceh2. bunyik mcam dgan bf je. sori, aku x reti cintan cintun ni. slagi aku masih kne blaja,lgi2 dlm skolah, mmg aku xde mse nak fikir semua tu. brangan blh laa. n guess what, i had no bf from the day i was born till today n i'm really proud of it as girl. its about org lain yg relationship x gne otak. well, somekind like that. xde la x guna otak sgat, tpi..... cuma terlalu berpaksikan emosi dan perasaan. x fikir org lain. 

      its true korang da kapel lme. mak bpak pun tau. but it doesn't mean yg ia akn kekal smpi mati. korang bru umur brape. night still young right? n aku x slhkan lelaki tu kalu die jatuh hati n sekaligus nak ngorat kwn aku. tapi, mslh pompuan yg berpaksikan emosi tu, die cm over reacting nak slhkan kwan aku 100%. ape mslh kau? jantan kau yg sangkut kt kwn aku. x perlu lah nak smpi pggl kwn aku tu sundal segala. xde TUHAN ke? kalu die sundal, kau ape? berpeluk dgan jantan. boleh blah la. itu yg dikatakan xde maruah kalau nak tau. sbb maruah lah aku x perlukan kapel2 bgai ni msa skolah. aku tau aku x matang lgi. smpi msa nnt, akn jpe jodoh, insya Allah. ok, back to her. maaf, aku xde niat nak bermusuh dgan kau. tpi kata2 kau keterlaluan dan aku cuma keluar kta2 bunga nasihat aku ntuk kau. aku x nafikan kta2 kwn aku 1 lgi tu agak melampau. sbb die jenis backup kwan n considerable. wlupun kau x bca benda ni, tpi aku mnx maaf bgi pihak kwn aku. maaf sbb cmpur urusan hidup kau seperti yg kau ktakan. tpi aku ada kawan, yg ade hati dan perasaan juga. kalau kau di tempat die, ape yg kau rsa sekiranya kau telah dipermainkan seperti die? mnx tlglah. semua ciptaan Allah adalah sma, ade hati, prasaan dan otak utk berfikir. sprti mna hati kau nak dijaga, begitu juga dgan hati org lain. kalau dah jodoh, x ke mana. percaya pda-Nya. kau x perlu nak slhkan org lain ats kesalahfahaman antara kau dan psgn. KAWAN aku yg sorang lgi tu pulak, aku x tau ape niat die sbnrnya. sma ade bnar2 ikhlas atau tidak, ialah antara kau, die dan Tuhan. tpi sejauh mna yg aku knal die aku rsa..... mlas nk ckp. wallahualam. biar die sje yg tahu. wlupun kau dah menganggap aku sbgi musuh kau, tpi jauh di sudut hati aku, aku x pernah ade niat nak back up kwan aku smpi rosakkan hubungan kau, atau nak jdi musuh kau, atau campur urusan hidup kau semata2 sbb kwn aku. wlupn kite tak pernah berkwn, sekurang2nya aku syg kau sbgi manusia biasa. makhluk Allah juga. aku masih mendoakan kekekalan kau dan pasangan. semoga Allah memberi petunjuk dan hidayah-Nya kpda kita semua. 

terima kasih.

p/s : mcm warkah berlagu pilu pulak. gedik sgt. haha. just so u know, aku x suka cri psal dgan org, tpi aku mmg suka bgi free advise. take it or leave it

  • Share:

You Might Also Like

0 comments