tiba2 sebak tringatkn zman duduk asrama.

By Red Pomelo - 1/11/2012 11:14:00 PM

walaupun belum lah stengah tahun ke setahun tgglkan asrama tu, tpi of course aku asyik teringat2 je mcm mne life aku kat asrama. purata aku duk kat asrama lgi lama dri duk kat rumah. aku membesar dgn suasana asrama tuh. membesar dgn budak2 tuh. bnyk yg aku belajar, kenangan pahit manis semua. that's the place where i learn how to live. so,mcm terindu2 pulak. haha.

asal hari sabtu ahad je, aku la org plg awal bgun (kecuali kalau haritu ak mls/penat sgt), turun pegi cop washing machine, basuh baju, pas2 main badminton kat dataran smpi la x ingat dunia. aku main x berenti smpi opponent da tukar 4 org pn aku ttp kat situ. smpi opponent ke-4 daa pnat aku bru laa penat skali. kat rumah, xde siapa nak berbadminton ngan aku. haha :'( pas2 bdak2 dorm aku yg junior2 tu akn jerit2 dri ats, dok sokong2 ke, boo ke. lawak je. itu kalau diorang  dah bgun. kalau belum, bile aku blk dorm, aku akn terus bkk tingkap dan skaligus kejut ank2 ayam yg still terbongkang tdo lgi. lgi2 zee n fiqah. adek aku duorang tuh. matahari daa t'pacak kat kepala pn blum tentu bgun lgi. mula la aku nak membebel kalau diorang x bgun.

asal waktu ptg, aku akn jalan sekeliling aras 3 tu. pas2 main skipping ke ape kan. menari kat dlm dorm ke. asal peluh. smpi org ley knal muka aku yg bjln tiap2 hri kat aras tuh. hakhakhak. makan mlm x pnah pegi. lpas je mndi tumpu pda amal pulak. mengadap sejadah. haha.

rindu nak main badminton. rndu nak bersihkan toilet, bilik mndi sma2. nak sapu dorm yg berhabuk setebal 3 inci. haha. main skipping kat dpan dorm.bile tension turun bwh tgk tv. aku bukan jenis suka pegi dorm org melainkn jpe aida kat dorm sblah. so bnyk menda aku buat kat katil aku sndri, dpan loker aku sndri, bwh katil aku, semua kat tempat aku lah.

skrg aku sgt rindu makcik ni.


nur haziqah mohd zaki.

ye. aku sgat rindu kat die.
katil die laa tmpt ktorang lepak ptg2.
mkn kerepek.
aku membesar dgn matang,
dgn dia,
aku blaja ntuk jdi tabah,
dgan dia.
dia nangis menginsafi spm dah dekat,
dgan aku.
kongsi idea sma2.
borak psal bisnes. 
psal life masing2.
psal boyfriend die.
kami kongsi terlalu bnyk wlupn x semua.
dan aku akui,
kadang2 ktorang kongsi ape yg dlm hati ktorang yg ktorang x pnah kongsi dgn kwn rapat yg lain
wlupn ktorang ni bkn la besties asalnya.
ktorang pnah reject sesama sndri suatu masa dlu.
x pnah pn declair bff.
maybe sbb ktorang pn da mcm adik bradik.
tpi aku tau yg aku syg die (bkn les ok?)
and i miss her badly. 
bila mlm je, kitorang sma2 jdi inspiration masing2.
bile die tgk aku beria2 blaja,
die pn akan blaja.
stay up.
kalau mlm tu aku mls, 
tpi bile tgk die blaja,
aku x jdi nk tdo.
lgi 1, aku slalu plg lewat tdo.
dia suka tdo dgn mp3. 
so sblm aku tdo, aku akn check mp3 die da tutup ke blom.
everytime.
die suka skodeng akk nurse yg dok blakang ostel ktorang tuh.
aku?
usya 'pakwe jarak jauh' dri katil die.
haha.
its not like what u think. 
ade rumah banglo seberang hostel ktorang.
design pelik, ade bumbung bentuk kon dan boleh keluar duduk kat situ.
ala2 branda x berpagar la gitu.
ptg2 kdg2 ade mamat kluar kat situ. 
aku kaki stalker time tuh. 
klaka.
gara2 mamat tuh babai kat aku.(ceh!yakin gler)
cmni la rumah die.



nmpk x bumbung kon tuh? slalu die duduk kat sblha bendera tuh. suka hati korang la nak byg die duduk kat situ cmne.
bile time die kluar , xde rezeki lak aku nak snap gmbr die.
hmmm :-(


yg ni katil haziqah. aku snap dri position katil aku. 
sgat jelas kan rumah tu dri katil aku? haha

dkat katil die laa,
ktorang akn buat cter lawak sesame,
cter hantu....ermm, tak. sbb dia penakut skit.
haha. aku pun sme je. 
hostel. biasa la.
erm, bnyk laa.
dan aku rindu semuanya.
semuanya.
ok2, mls nak buat cter sedih lgi.
haha :'(

see you next time.

  • Share:

You Might Also Like

0 comments