Jodoh, cinta dan sewaktu dengannya.

By Red Pomelo - 12/02/2012 11:16:00 PM





salam.




talking bout this kind of stuff, aku rsa mcm jauuuhhh je lgi aku nk menyampaikn perkara2 ni. its like, i'm not ready enough, not strong enough or matured enough.

bila dgn org yg sebaya aku, aku rsa mcm sgt tua. like i'm too matured smpi nk bergaul utk jangka msa pnjg tu agak susah. tpi bila dgn org yg lebih dewasa, aku.. mcm budak2 je. mcm budak2 lain. 


bila tgk bdak2 junior dok berkata2 psal love and all that stuff, hamboiii. seriously, kalah org dah kahwin tau apatah lgi aku ni yg stakat budak uni je. 


perempuan ni mcm ni mcm ni... lelaki ni mcm ni mcm tu.. eh mcm dia tau sgt je lelaki/perempuan tu mcm mna. hidup pn belum ckup umur. tak payah laa dik ooiii. blaja je dlu.


begitu mudah nk ckp psal cinta, tpi karang aku tnya soalan sejarah ke maths belom tentu boleh bgi jawapan yg tepat. see? they just dont know what they're in to. masih kabur knpa diorang pgi sekolah knpa diorang kne blaja sejarah bm bi semua tu, semuanya kabur. hidup apa motif?

ibu apak bercinta dri skola menengah lgi. tpi itu zaman dlu. zaman org kahwin awal. tpi org dlu pn pndai pikir. nak kahwin biar bekerjaya, berkemampuan. then, nak kahwin, kahwinlah. poket penuh, kahwin lah. ini kalau stakat pointer x smpi 2.00, spender sndri pn x mmpu beli lgi, mcm mna nk tanggung ank dara org? jgn asyik brangan nk kahwin je, bercinta bukan main. tpi pengakhirannya, kita semua tahu dan boleh predict.

kita bukan nk jadi materialistik, nk hidup bermewah-mewahan sgt, no. tpi kita cuma nk jadikan itu sbgai penjamin msa hdpn. bahagia ke hidup kalau miskin papa kedana? u need work hard afterwards n after that die after few months bcoz of too much work. nk mcm tu ke? no one does. still, money is vital.

so here, adik2 yg skola pn lepas lgi, result pn dpt ntah hape2, korang jgn asyik nk sibuk jadi girlfriend budak sma x matang jugak mcm korang. blaja pndai2, be a woman, have a good job, and by that time, lelaki dtg cari korang. dont worry, ada jodoh x ke mna. 



lain la kalau mak bapak korang nak carikkan ke kan? aharks >.<  haha. 




and that's just it. bye :)







  • Share:

You Might Also Like

0 comments